Німці для прогнозування погоди будуть використовувати автомобілі

Вчені з Університету Ганновера для точного прогнозування погоди запропонували використовувати автомобілі.


Ідея дослідження полягає в тому, щоб використовувати дані про рухи двірників на лобовому склі автомобіля: частота, з якою автомобілісти їх включають, залежить від того, наскільки сильний дощ. Робота опублікована в журналі Hydrology and Earth System Sciences.

У рамках експериментів німецькі вчені створили в лабораторних умовах штучний дощ - розбризкувач, що імітує різну інтенсивність опадів.

Спочатку дослідники використовували для аналізу інтенсивності частоту роботи двірників, які включалися водієм вручну в залежності від того, наскільки опади заважали його огляду.

Отримані дані показали, що якість переднього огляду - це досить хороший індикатор інтенсивності дощу, але такі результати можуть залежати від конкретного водія - як саме він вибирає режим роботи двірників. Крім того, швидкість роботи двірників під одним і тим же дощем може залежати від конкретної моделі автомобіля , а також від швидкості його руху і кута нахилу лобового скла , кажуть автори дослідження.

Друга серія експериментів передбачала використання автоматичних датчиків дощу, що встановлюються на сучасні автомобілі. Принцип роботи таких датчиків в тому, що вони випускають промені інфрачервоного лазера і за ступенем їх відбиття від зовнішньої поверхні (залежить від наявності/відсутності крапель води) посилають сигнал про інтенсивність дощу.

Досліди показали, що, на відміну від живих водіїв, використання автоматичних датчиків дає найточніші результати з визначення інтенсивності дощу. При цьому їх свідчення також залежать від геометрії конкретного автомобіля, але все-таки вони більш точно і безперервно вимірюють кількість води на лобовому склі автомобіля. Також потрібно враховувати вітер, краплі бризок від інших автомобілів і багато інших чинників, які не можна створити в штучних умовах.

Що стосується впливу швидкості на роботу датчиків, то для цього дослідники створили спеціальну раму, яка оберталася з різною швидкістю під штучним дощем. У результаті виявилося, що фактор швидкості досить сильно залежить від величини крапель, а також від кута нахилу лобового скла машини.

За словами вчених, теоретично, кількість води, що потрапляє при дощі на скло автомобіля, повинне лінійно залежати від швидкості руху, але експериментальні дані показали, що така залежність спостерігається тільки на швидкості не більше 20 кілометрів на годину, а на великих швидкостях кількість крапель майже не збільшувалася.

Ще одним етапом стане пошук волонтерів і таксистів, які допоможуть провести експеримент в реальному житті.

Слідкуйте за нашими оновленнями в соціальній мережі Facebook

За матеріалами km.ru

4,7/5 (40 оцінок)

Погода в Україні

Вінниця
+5°
Луцьк
+9°
Дніпро
Донецьк
Житомир
+5°
Ужгород
Запоріжжя
Івано-Франківськ
+4°
Київ
+7°
Кропивницький
Севастополь
+9°
Сімферополь
+12°
Луганськ
+4°
Львів
+8°
Миколаїв
+9°
Одеса
Полтава
Рівне
+7°
Суми
Тернопіль
+9°
Харків
+8°
Херсон
Хмельницький
+5°
Черкаси
+5°
Чернігів
Чернівці

Не пропусти найцікавіше!

Підписуйся на наші канали в месенджерах!

Публикации

Відео