Стародавня Антарктида мала тропічний клімат

Останнє дослідження приводить кліматологів до того, що колись в Антарктиді, яка зараз є полярним континентом, був тропічний клімат. Про дослідження докладно розказано в статті журналу PNAS.

Робота була зосереджена на вивченні періоду еоцену, тобто 40-50 мільйонів років тому. Вченими було раніше встановлено, що ця епоха відрізнялася високими концентраціями вуглекислого газу в атмосфері, через що виник парниковий ефект. Якщо сьогодні Антарктида вважається одним з найхолодніших місць на Землі, то десятки мільйонів років тому на її території цілком можна було зіграти.

"Доповнення до кліматичних моделей, які ми склали, можуть бути використані не тільки для відновлення картини минулого нашої планети, а й для прогнозування її кліматичного майбутнього, - стверджує співавтор нового дослідження Хагит аффек (Hagit Affek). - Обчислення температур минулого допомагає нам зрозуміти чутливість кліматичної системи до парникових газів і посиленню глобального потепління в полярних регіонах".

Вимірюючи концентрації рідкісних ізотопів у стародавніх копалин раковинах, вчені виявили, що температура в деяких частинах Антарктиди в період еоцену досягала 17 градусів за Цельсієм, а середня становила 14 С. Подібна середньорічна температура сьогодні спостерігається біля узбережжя Каліфорнії, яке знаходиться в сучасній тропічній зоні.

Як повідомляється в прес-релізі, температура деяких зон південній частині Тихого океану в період еоцену досягала 22 градусів за Цельсієм, що можна порівняти з теплими водами біля узбережжя Флориди. Сьогодні середньорічна температура моря південній частині Тихого океану біля берегів Антарктиди становить близько 0 градусів за Цельсієм.

Учені підкреслюють, що температурні зони не були розподілені рівномірно по всій Антарктиці. Найтепліше завжди було з боку Тихого океану, і тому дослідники припустили, що саме океанічні течії призвели до різниці в температурах.

Щоб визначити температури епохи еоцену, вчені виміряли велику кількість двох рідкісних пов'язаних один з одним ізотопів у викопних двостулкових раковинах. Концентрація зв'язків між вуглецем - 13 і киснем - 18 відображає температуру, в якій виросли раковини. На фінальному етапі дослідження ці результати об'єднали з іншими вимірами температур і комп'ютерним моделюванням. Цей метод отримав назву "термометрія пов'язаних ізотопів карбонату "(carbonate clumped isotope thermometry).

Дослідники попереджають, що з поточним зростанням вуглекислого газу в атмосфері і виникненням парникового ефекту з'являється ризик повторення давньої кліматичної картини полярного континенту. Це може призвести до незворотних наслідків не тільки для екології, а й для цивілізації в цілому.

Слідкуйте за нашими оновленнями в соціальній мережі Facebook

За матеріалами vesti.ru

Черкаси
Чернігів
Чернівці

Не пропусти найцікавіше!

Підписуйся на наші канали в месенджерах!

Відео