Затонуле біля берегів у Шрі-Ланки судно з токсичним вантажем може спровокувати екологічну катастрофу
Контейнеровоз горів майже два тижні
Як повідомляє ВВС, вантажне судно з хімічними речовинами тоне біля берегів Шрі-Ланки, що викликає побоювання з приводу екологічної катастрофи.
Зареєстрований в Сінгапурі X-Press Pearl горів майже два тижні, перш ніж пожежа була погашена на цьому тижні. Сотні тонн нафти з паливних баків можуть витекти в море, завдавши збитків морським мешканцям.
Також читайте
В останні дні військово-морські сили Шрі-Ланки та Індії працювали спільно, намагаючись загасити пожежу і запобігти руйнуванню і загибелі корабля. Але бурхливе море і мусонні вітри заважали роботі недалеко від порту Коломбо.
У середу, 2 червня, фахівці з порятунку спробували відбуксирувати затонулий корабель на велику глибину, щоб мінімізувати ризик забруднення берегової лінії. Але задня частина вдарилася об морське дно і операція була припинена.
Оператори судна, X-Press Feeders, заявили в четвер, 3 червня, що «кормова частина знаходиться на морському дні на глибині близько 21 м, а носова частина повільно осідає».
У військово-морському флоті Шрі-Ланки заявили, що ніс корабля все ще знаходиться над ватерлінією.
«Навіть якщо ніс торкнеться морського дна, частина верхньої палуби і моста все одно будуть стирчати з води», - заявив агентству AFP представник Індіка де Сілва.
«Витоку нафти з корабля поки немає, але вжиті заходи для усунення можливого розливу, що є найгіршим сценарієм», - додав він.
Агентство з охорони моря Шрі-Ланки заявило, що готує загородження, диспергатори нафти і скімери.
Еколог д-р Аджанта Перера сказала BBC, що затоплення є «найгіршим екологічним сценарієм».
«З усіма небезпечними вантажами, азотною кислотою і всім іншим, а також нафтою на кораблі, якщо він потоне, то знищить все морське дно», - сказала вона.
Прибережна ділянка недалеко від міста Негомбо, де знаходяться одні з самих незайманих пляжів країни, вже кілька днів піддається забрудненню нафтою і сміттям.
У середу, 2 червня, міністерство рибальства заявило, що вжито надзвичайних заходів для захисту лагуни Негомбо і прилеглих територій, а також призупинено весь рибний промисел від Панадура до Негомбо.
Офіційні особи Шрі-Ланки вважають, що пожежа була викликана витоком азотної кислоти, про яку екіпаж знав з 11 травня. Судно перевозило 25 тонн висококоррозіонной кислоти, яка може бути використана при виробництві добрив і вибухових речовин.
Власники судна підтвердили, що екіпаж знав про витік, але заявили, що Катар і Індія відмовили їм у вирішенні покинути судно до того, як спалахне пожежа.
Той факт, що Шрі-Ланка дозволила судну увійти в свої води після того, як воно було недопущено двома іншими країнами, викликало широкий громадський гнів. Офіційні особи подали скаргу в поліцію на капітана корабля, який був врятований разом з іншими членами екіпажу на минулому тижні.
Судно довжиною 186 метрів вийшло з індійського порту Хазір 15 травня з 1486 контейнерами. Крім азотної кислоти, в вантаж входили ще кілька хімікатів і косметика.